Зарубіжна література 11 клас


22.05, 29.05  Тема : Найвидатніші здобутки світової літератури ( доби античності, Середньовіччя, Відродження, ХVII і ХVIIІ століть, а також ХІХ століття (доба романтизму).Найвидатніші здобутки світової літератури ХІХ століття (доби реалізму та раннього модернізму), а також ХХ – початку ХХІ століття (у т.ч. сучасного літературного процесу) .

Завдання: Підготувати презентацію, проект, відеоролик, лепбук за темами уроків і надіслати учителю до 25.05.

Пройди тест 
________________________________________________________________
Увага! 15.05 о 14.00 - Контрольна робота

 ________________________________________________________________
 08.05.2020.  Тема. Позакласне читання. П. Коельйо "Алхімік"

1. Ознайомитись із біографією письменника ТУТ   .
2.  Ознайомитись із додатковим матеріалом.

3.Продовжте речення (письмово або запишіть голосове повідомлення та надішліть учителю):
• «У творі П. Коельйо мене вразило...»;
• « Мені припала до душі думка...»;
• «Для мене відкрилася сучасна література як...».
4. Підготуватися до контрольної роботи (повторити матеріал за темами

"Постмодернізм у літературі другої половини ХХ ст." "Сучасний літературний процес", Мúлорад ПÁвич «Дамаскин», П. Коельйо Алхімік")

Термін виконання: до 15.05.
                                                                              
                                                                                                    Додатковий матеріал



«Алхімік» Пауло Коельо аналіз

 Рік написання – 1998

Жанр – роман — притча.

 Твору “Алхімік” притаманні такі риси художнього стилю автора, як:
– притчовий характер;
 – автобіографізм;
 – синтез жанрів, простору, поєднання істин багатьох націй та релігій;
– лаконічність;
 – філософічність;
– запозиченість сюжету та персонажів твору.
 Тема: доля і кохання
 Головна думка: «Коли ти чого-небудь забажаєш дуже сильно, весь Всесвіт допомагає тобі досягнути цього».
 Чому Коельо назвав твір “Алімік”?
Назва роману досить проста і водночас незвичайна.
Алхімія — середньовічне містичне вчення, спрямоване на пошук чудодійної речовини — «філософського каменя», за допомогою якого можна було б перетворити прості метали на золото, срібло та лікувати різні хвороби.
«Алхімік» — назва символічна.
Алхімія, як стверджував Коельо, не обмежувалася пошуком Філософського Каменя або, як його іноді називали, «червоного лева», чи створенням Еліксиру Безсмертя.
Один із героїв твору — Англієць — так і не зміг осягнути таємниць алхімії, тому що не розумів головного: істинний Алхімік — це той, хто збагнув Душу Світу і знайшов там призначені для себе скарби, тобто зрозумів свій шлях у житті.
Пауло Коельо добре розкрив філософію цих пошуків. Можливо, саме тому роман «Алхімік» називали ще «мудрою казкою».
Це книга про мрії і бажання людини, яка поступово пізнавала свою мету в житті.
 Образи роману
 




 “Алхімік” сюжет і композиція

За сюжетом «Алхімік» — це твір про пошуки і знайдення істини.

Він має кільцеву композицію.

 Іспанський вівчар Сантьяго, як біблійний блудний син, мандрував світом, щоб переконатися, що обіцяний йому скарб лежав на тому місці, звідки й почалися його мандри. За час подорожі герой набув життєвого досвіду, знайшов справжнє кохання, пізнав Всесвітню Мову, тобто став Алхіміком, і, нарешті, отримав гроші.

Сантьяго наснився сон, один і той самий, декілька разів. Наснився скарб, до якого він може дійти. Хлопець не був впевнений, що це щось значить, але якась сила підштовхувала його до дії, і, як сказала йому ворожка, сон – це розмова Господа з нами, це те, що Він хоче сказати нам. Існує загальна мова, але є й та, яку під силу зрозуміти лише йому. Сантьяго вирішує послухатися знаків, які поставали на його шляху, і згодом, дійшов до пустелі, до пірамід, де мав бути скарб…
Він вирушив туди зі шматком золота, який подарував йому славнозвісний Алхімік. Сантьяго почав копати, відшукувати скарб, який був так близько. І тут з’явилися розбійники, які жорстоко його відлупцювали. Адже саме вони не один рік подорожують у пошуках скарбу, але їм так і не вдалося його знайти. Тоді Сантьяго розповів розбійникам, що це місце біля пірамід він бачив увісні, на що один з бандитів відповів насмішкою, сказавши що «той дурень, вірить у такі нісенітниці». Він розповів, що йому колись також наснився такий сон, але ж він не такий безрозсудний і наївний, щоб в це повірити. Розбійник описав місце, яке побачив у сновидінні. І тоді Сантьяго зрозумів, це – саме те з чого він починав. Це неймовірно, але то була його домівка, в цьому місці він бував часто, і тому впізнав його. Так, скарб, який він шукав знаходився там, де він був найчастіше, зовсім поруч. Та щоб це зрозуміти, йому довелося так багато пройти, пережити. Та результат був цього вартий.
І що головне, треба слухати знаки, підказки, якими життя нас щедро наділяє, і які ми у сучасному коловороті подій часто просто не помічаємо. Ми, впавши у відчай, після безрезультатних пошуків вибираємо «тиху гавань»… Ми не ризикуємо втілити свою мрію в реальність, не відважуємося пройти перешкоди і все ж таки знайти те, заради чого варто жити.
Зізнаймося самим собі, чи наважимося ми пройти важкий шлях з випробуваннями без будь-яких гарантій на успіх?
Єдиний гарант – ми самі, наші відчуття, наша сила та мужність, наша здібність слухати мову світу, мову Бога.
Адже все – доля людства і доля кожного з нас пишеться однією рукою, все так пов’язано, все – одне ціле. І поки ми цього не зрозуміємо, доти не зможемо сповна відчути і переконатися в можливостях, які постають перед нами.
Твір побудовано в певній послідовності: перед героєм постало завдання, яке він виконував протягом усього твору, послідовно, крок за кроком.
 Символи у творі “Алхімік”
 Як і кожен постмодерновий твір, «Алхімік» глибоко символічний. Символіка розкривала сутність саме тієї Всесвітньої істини, про яку «забуло» людство. Ця істина прийшла через сон — це дзеркальне відображення реального життя, це спосіб, за допомогою якого людина спілкувалася з Богом.
Через сон Бог послав людині Знаки, розгадавши які, вона мала зрозуміти істину, згідно з якою кожна людина повинна була виконати на Землі лише одну місію: навчитися Алхімії життя. А це означало — навчитися жити в гармонії зі світом, «зрозуміти, що наші долі і вся світова історія написані однією Рукою» — Рукою Творця. Усвідомивши свою роль у світобудові, людина повинна присвятити себе Богу і беззаперечно слідувати й коритися божественним законам. Тоді зникав будь-який страх перед смертю, бо душа людини вічна, як вічна світова Душа.
На жаль, більшість людей переймалися іншими тимчасовими проблемами, безжально марнуючи час. їм ніколи не дістатися Пірамід. Для того щоб зрозуміти цю просту істину, не треба навіть вирушати в довгу дорогу, бо знайти її можна скрізь, навіть на власному подвір’ї: треба тільки пильніше прислухатися до власного серця. Там, де воно заплаче, там і скарб.  Пирамиды: 1) это одно из чудес света; 2) символ мудрости; 3) символ могущества; 4) символ человеческих возможностей.
«Алхімік» — це біографія письменника, завуальована філософськими роздумами, а Сантьяго — це сам Пауло Коельо.
 Адже сюжет твору тісно переплітався з багатьма епізодами із життя митця: наприклад, заперечення батьківських вимог щодо побудови життя Пауло; бажання досягти мрії — стати письменником. Можливо, саме за це Пауло Коельо і називали «алхіміком», яким став і Сантьяго.
Накреслення «сюжетної» параболи роману у вигляді схеми
Кожна зупинка, кожен епізод відкривають героєві якусь істину, мають алегоричне значення.
«Тариф» — «Усе у світі має ціну».
«Танжер» — «Ніколи не відмовляйся від своєї мрії».
«Пустеля Сахара» — «Усі ми — частинки Світової Душі».
«Оаза Ель-Фаюм» — «Любов — це сила, яка трансформує й удосконалює Світову Душу».
«Табір блакитних вершників» — «Я здатен творити чудеса».
«Стара церква» — «Скарби там, де заплаче серце».
Літературні паралелі твору «Алхімік» (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», Е. Хемінгуей «Старий і море», Ґ. Ґарсія Маркес «Сто років самотності», Е. Андієвська «Казка про як» та ін.)


10.04.2020
ТЕМА: «Постмодернізм. 
Сучасний літературний процес світової літератури»

 1. Ознайомитись із матеріалом за підручником (с. 164-170). 

 2. Прочитати оповідання Милорада Павича "ДАМАСКИН"

3. Підготувати презентацію/відеоролик "Життя і творчість М. Павича"

Термін виконання: до 17.04.2020




 ________________________________________________________________
Габріель Гарсіа Маркес
(1928-2014)
«Стариган з крильми»

https://www.youtube.com/watch?v=yzcAqZJ8sN4 – біографія Г.Маркеса

https://www.youtube.com/watch?v=lao31zyLXtU – Маркес. Шлях до успіху

https://www.youtube.com/watch?v=YCCtXxMqdkw – 30 цитат Маркеса

https://www.youtube.com/watch?v=ABAq8I7IEGc – аналіз оповідання «Стариган з крильми»



Завдання:
1.     Прочитати оповідання «Стариган з крильми»
2.     Прочитати с. 149-151 підручника
3.     Відповісти письмово на питання 4, 7 зі стор. 151
4.     Виконати завдання 11 (за бажанням)
5.     Підготуватися до дискусії (питання 9)
6.     Написати чернетку контрольного твору-роздуму «Як воно мати крила?»


Комментариев нет:

Отправить комментарий