Зарубіжна література 5 клас


 28.05.2020                       Список літератури на літо 2020 року
не буде жодного дня,
 коли б ви не прочитали
хоч однієї сторінки з нової книги!  
(К. Г. Паустовський)
  

  • Індійські міфи: «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»
  •  Грецькі міфи: «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона»
  • Єгипетські міфи: «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»
  • Роберт Стівенсон «Острів скарбів»
  • Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі»
  • Микола Гоголь. «Ніч перед Різдвом»
  • Антон Чехов. «Хамелеон», «Товстий і тонкий»
  • Джек Лондон. «Жага до життя»
  • Володимир Короленко «Сліпий музикант»
  • Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
  • Рей Бредбері. «Усмішка»
  • Роберт Шеклі. «Запах думок»
  • Астрід Ліндгрен. «Міо, мій Міо»
  • Крістіна Нестлінгер. «Конрад, або Дитина з бляшанки»
 
Список творів для додаткового читання влітку 2020 р.( за бажанням)
1.  Арабські казки. «Про Аладдіна і чарівну лампу», «Розповідь про царя Шахріяра» (1-2 за вибором)
2.  Баррі Дж. М. «Пітер Пен», «Пітер Пен і Венді» (1 за вибором)
3.  Бернетт Ф. Е. «Таємничий сад», «Маленький лорд Фаунтлерой», «Маленька принцеса» (1-2 за вибором)
4.  Бюрґер Г. і Распе Р. Е. «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
5.  Гаршин В. «Жабка-мандрівниця»
6.  Гауф В. «Маленький Мук»
7.  Гофман Е. Т. А. «Лускунчик»
8.  Єсенін С. О. «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу (1-2 за вибором)
9.  Кестнер Е. «Еміль та детективи», «Крихта та Антон» (1 за вибором)
10.  Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі»
11.  Кіплінг Р. Дж. «Мауглі», «Рікі-Тікі-Таві»
12.  Коллоді К. «Піноккіо»
13.  Корчак Я. «Король Матіуш Перший»
14.  Крюс Дж. «Флорентіна»
15.  Лагерлеф С. «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією», «Свята ніч» (1 за вибором)
16.  Маршак С. Я. «Дванадцять місяців»
17.  Мілн А. «Вінні-Пух та всі-всі-всі»
18.  Одоєвський В. Ф. «Містечко в табакерці»
19.  Перро Ш. Казки (1-2 за вибором)
20.  Родарі Дж. «Казки по телефону»
21.  Родарі Дж. «Пригоди Цибуліно», «Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів» (1 за вибором)
22.  Російські народні казки. «Василиса Прекрасна» та ін. (1-2 за вибором)
23.  Сетон-Томпсон Е. «Ведмежа Джонні», «Мустанг-іноходець»(1-2 за вибором)
24.  Чапек К. «З погляду кішки»
25.  Японські казки. «Жабка з Кіото і жабка з Осака» та ін. (1-2 за вибором)

Із сучасної літератури
26.   Буличов К. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором), «Навколо світу за три години»
27.   Екгольм Я. У. «Людвігові хитрому – ура! ура! ура!»
28.   Ліндґрен А. «Пеппі Довгапанчоха», «Малюк і Карлсон», «Пригоди Калле Блюмквіста» (1-2 за вибором)
29.   Маар П. «Пан Белло і блакитне диво», «Що не день, то субота», «Китобус, або Нові цятки для Суботика» (1-2 за вибором)
30.   Нанетті А. «Мій дідусь був черешнею»
31.   Cтарк У. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
32.   Стронґ Дж. «Кімнатні пірати», «Розшукується ракета на чотирьох лапах», «Гармидер у школі», «Канікули з близнятами» (1-2 за вибором)



25.05.2020 Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

Пройди Тест
 ________________________________________________________________
18-21.05.2020  Тема: Позакласне читання.
                                 Пауль Маар (нар. 1937р.)
«Машина для здійснення  бажань,   або Суботик повертається в суботу».

Завдання: Прочитати статтю.
       Пауль Маар народився 13 грудня 1937 року в м. Швайнфурті, в Німеччині. Після ранньої смерті матері жив у діда в невеликому містечку Терес на півночі Баварії. Навчався в Швайнфуртській гімназії, після її закінчення навчався в Академії мистецтв у Штутгарті. Протягом десяти років працював вчителем малювання.
     Пауль Маар один із найпопулярніших і найбагатогранніших німецьких дитячих і молодіжних авторів. Він пише романи й вірші, п’єси для дітей і сценарії для дитячих програм на телебаченні, ілюструє та перекладає. (слайд №7) Саме він вигадав потішного Суботика, про якого згодом створено захоплюючий фільм. Його твори завоювали численні нагороди і перекладені багатьма мовами: англійською, китайською, датською, французькою, фінською, грецькою, італійською, японською, голландською, норвезькою, польською, російською, іспанською та українською.
Сьогодні він є письменником і ілюстратором в Бамберзі. В даний час він одружений та має трьох дорослих дітей.
  • Творчість Пауля Маара відзначена багатьма нагородами, в тому числі Німецькою літературною премією (за «Суботика в небезпеці»), Австрійською державною премією, премією братів Грімм, премією Фрідріха Рюкерта, а також найпрестижнішою в німецькій літературі для юних – Почесною премією за весь творчий доробок автора.
     Вперше українською мовою перекладена повість «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». В ній розповідається про Суботика – загадкову чарівну істоту з поросячим носом і все в цяточки – який ні з того ні з сього появився в домі конторського службовця. (слайд №8)
Суботик виділяється нахабним характером, проте вміє виконувати будь-які бажання – якщо сам того захоче.

Завдання:  Прочитати ➽ Текст   або подивитись ➠Фільм


Домашнє завдання виконати до 25.05 і надіслати учителю.
Подумати над питанням Суботик – це хлопчик чи дівчинка. Намалювати його.
 _____________________________________________________________________
15.05.2020

Підготуватися до контрольної роботи (18 травня о 12.00) за темою "Сучасна література. У колі добрих героїв"

Повторити: Р.Дал "Чарлі і шоколадна фабрика", Т. Янсон "Комета прилітає".


 _______________________________________________________________
08.05.2020       Тема: Туве Янсон (1914-2001). "Комета прилітає"

1. Ознайомитись із біографією письменниці за підручником (с. 243-246) або ➽Мумі-мама 
2. Якщо любиш мультфільми, то подивись ➽Тут
 3. Заповни таблиці (письмово в зошиті)



   Герої
           Добрі вчинки героїв казки
Мумі-тато

Мумі-мама

Мумі - Троль

Снусмумрик

Сніф

Гемуль

Хропусь

Ондатр
















                                Реальне
                             Казкове
Ліс, долина, бурхлива річка..., турбота мами про сім’ю...,
Мумі – Троллі...
 

4. Склади асоціативний кущ до образу головного героя казки Мумі-троля (письмово в зошиті)

Термін виконання:  до 15.05. Письмову роботу надіслати учителю
 
                                                                                           Додатковий матеріал 

Мандрівка у долину мумі-тролів Туве Янсон. Презентація

Мандрівка у долину мумі-тролів Туве Янсон. Презентація 

Мандрівка у долину мумі-тролів Туве Янсон. Презентація


________________________________________________________
27.04.2020       Тема:  Розвиток зв'язного мовлення. Моє ставлення до героїв Р. Дала      (за твором "Чарлі і шоколадна фабрика"

Завдання: записати усне повідомлення на тему "Моє ставлення до героїв Р. Дала (за твором
                    "Чарлі і шоколадна фабрика" та надіслати учителю на Viber ().
                      Якщо такої можливості немає - виконати роботу письмово і надіслати учителю на 
                       поштову скриньку або  Viber.

Термін виконання: до  01.05

 ______________________________________________________________________

17.04.2020                                                 Тема:
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі

1. Переглянь презентацію Чарлі і виконай завдання.

Термін: до 24.04 

 _______________________________________________________________________
10.04.2020 
Тема: Роальд Дал (1916 - 1990)
"Чарлі і шоколадна фабрика"

1. Перегляньте відео ➨ Хто такий Роальд Дал?

2. Прочитайте АБО перегляньте екранізацію повісті-казки "Чарлі і шоколадна фабрика" (наприклад, художній фільм режисера Тіма Бертона, в ролі містера Вонкі Джонні Депп, 2005 р.)

Термін виконання: до 16.04.2020
______________________________________________________________________
Марина Іванівна Цвєтаєва
(1892-1941)
«Книги в червоній палітурці».


https://www.youtube.com/watch?v=C2L36WQPpT4 – біографія М. Цвєтааєвої

https://www.youtube.com/watch?v=cpvb7ZhFPGE – «Книги в красном переплете» (російською)

https://www.youtube.com/watch?v=M0Y_1pzgcwo – «Книги в червоній палітурці» (українською)


Література і мистецтво
У вірші М. Цвєтаєвої згадуються імена великих композиторів XIX ст. — Едварда Ґріґа (Норвегія)» Роберта Шумана (Німеччина), Цезаря Кюї (Росія). Композиторів об’‎єднує те, що в їхніх творах знаходили втілення народні образи, казкові сюжети, природа рідного краю. їхня музика сповнена світла і радості, у ній немає тривоги Й напруження. Марині Цвєтаєвій дуже подобалася мелодія Е. Ґріґа -«Ранковий настрій». Ви можете її прослухати за допомогою Інтернету.

Робота з текстом
1. З якими почуттями героїня вірша згадує про своє дитинство?
2. У яких кольорах авторка змальовує минулі роки? Що, на вашу думку, можуть означати ці кольори?
3. Якими вам видалися стосунки матері й доньки, домашня атмосфера у вірші?
4. Назвіть літературні твори, їх авторів і персонажів, що згадуються у вірші М. Цвєтаєвої.
5. Назвіть імена та прізвища композиторів, що згадуються у творі. Чому саме вони, на вашу думку, були близькими серцю героїні вірша?
6. Які епізоди з книжки «Пригоди Тома Сойєра» ви впізнали у вірші М. Цвєтаєвої?
7. Визначте в тексті слова, речення, засоби пунктуації, які вказують на сильні емоції, переживання героїні.
8. Знайдіть в українському перекладі епітети та метафори. Порівняйте їх із текстом оригіналу.
9. Чому авторка назвала книжки друзями героїні вірша?
10. Чи має значення колір палітурки (саме червона, а не чорна, не зелена чи іншого кольору)?

Краса слова
У віршах, як і в прозових творах, є свої герої й героїні. Як правило» вони не мають імен. Автор віршів веде душевну розмову з читачем, використовуючи слово «Я»-, але це не означає, що він (або вона) пише тільки про себе. У поетичному творі розкриваються почуття, настрої, думки, які близькі й іншим людям. Хоча автор і використовує «Я», але має на увазі не тільки себе особисто, а й те, що може бути важливим як для його часу, так і для багатьох поколінь, у тому числі для нас із вами.
У вірші М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» героїня трохи схожа на саму письменницю. Бона щира, відверта, любить музику й художню літературу, а ще — сумує за своєю матір ю, рідним домом, де їй було тепло й затишно. Однак героїня твору є втіленням не тільки особи самої авторки, а й рис багатьох людей, які люблять читати, слухати музику «фантазувати» мріяти (тобто і нас із вами).
У поезіях теж є сюжет, але він відрізняється від сюжету прозових творів. У віршах зображуються події не стільки зовнішнього, скільки внутрішнього життя — плин настроїв, почуттів, думок, образів. Юна героїня разом з улюбленими персонажами переживає їхні випробування й почуття. Хвилювання юної героїні передають незавершені речення, оклики, запитання, вставні конструкції, позначені дужками. Найбільш напруженим моментом вірша (своєрідною психологічною кульмінацією) є запитання, яке залишається без відповіді: «Чому ж серед червоних книг / Заснути знов не маю волі?» (рос. «О, почему средь краєных книг / Опять за лампой не уснуть бы?»). У цих рядках звучить ціла гама почуттів — і любов до читання, і туга за дитинством і рідною домівкою, і глибока печаль від неможливості повернення в минуле.
Проте героїня вірша назавжди зберігає у своїй душі «золоті* спогади й імена улюблених літературних персонажів — Тома Сойєра» Гека Фінна, принца і злидаря. У фіналі (розв’‎язці або кінцівці) вірша не випадково названі персонажі Марка Твена, письменника, який навчив дітей сміятися, радіти життю, бути собою. Це свідчить про те, що вічні цінності літератури героїня вірша бере в подальше життя.

2 комментария:

  1. Здравствуйте. Какая тема сочинения? Объем?

    ОтветитьУдалить
  2. «Я не смог бы закрыть свой первый дом без мистера Бенджамина Ли! Бенджамин и его команда сделали все возможное для меня в этой сделке. Он легко справился с моим очень трудным поворотом во времени и всегда был доступен для меня, когда у меня были вопросы (а у меня было много), даже когда он был вдали от офиса, что я очень ценил! Он и его команда обращались со многими продавцами в последнюю минуту и ​​неустанно работали, чтобы удостовериться, что я смогу закрыть до того, как истечет срок моей аренды (и, соответственно, моей помощи по первоначальному взносу). Мистер Бенджамин - невероятно знающий кредитный офицер, вежливый и терпеливый. Я сделал пару предложений по недвижимости до моей последней покупки, и Бенджамин помогал каждому, часто координируя свои действия с моим агентом за кулисами. Я чувствовал поддержку на протяжении всего процесса. Благодаря Бенджамину и неустанным усилиям его команды, я теперь являюсь счастливым владельцем дома! Я бы посоветовал вам рассмотреть Бенджамина Бриэля Ли для любого вида кредита.
    Г-н, Бенджамин Ли Связаться с informaions.via WhatsApp + 1-989-394-3740 Email- lfdsloans@outlook.com.

    ОтветитьУдалить