Зарубіжна література 6 клас


 29.05.2020                       Список літератури на літо 2020 року
не буде жодного дня,
 коли б ви не прочитали
хоч однієї сторінки з нової книги!  
(К. Г. Паустовський)


  • «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
  • «Як Робін Гуд став розбійником»,  «Король Лір і його дочки»
  • Фрідріх Шиллер. «Рукавичка»
  • Роберт Стівенсон. «Вересковий мед»
  • Адам Міцкевич. «Світязь»
  • Вальтер Скотт. «Айвенго»
  • Василь Биков. «Альпійська балада»
  • Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм»
  • Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».
  • Олександр Грін «Пурпурові вітрила»
  • Едгар По «Золотий жук»
  • Артур Конан Дойль. «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»
  • О’Генрі. «Останній листок», «Дари волхвів»
  • Герберт Уеллс. «Чарівна крамниця»
  • Рюноске Акутагава. «Павутинка»
  • Айзек Азімов. «Фах»
  • Діана Джонс. «Мандрівний замок Хаула»
  • Корнелія Функе. «Чорнильне серце»

 Список творів для додаткового читання влітку 2020 р.( за бажанням)
1.  Бєляєв О. Р. «Людина-амфібія»
2.  Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)
3.  Верн Ж. «Діти капітана Гранта»
4.  Даррелл Дж. «Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)
5.  Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
6.  Крюс Дж. «Тім Талер, або Проданий сміх»
7.  Марк Твен. «Принц і злидар»
8.  Монтгомері Л. М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)
9.  О. Генрі. «Вождь червоношкірих» та ін. (1-2 за вибором)
10.  Олеша Ю. К. «Три товстуни»
11.  Сенкевич Г. «Янко-музикант»
12.  Сетон-Томпсон Е. «Маленькі дикуни»
13.  Толстой Л. М. «Дитинство»
14.  Треверс П. «Мері Поппінс»
15.  Троєпольський Г. М. «Білий Бім Чорне вухо»
16.  Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак» та ін.) (2-3 за вибором)
17.  Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»
18.  Шолом-Алейхем. «Хлопчик Мотл», «Пасха на селі»
Із сучасної літератури
19.  Енде М. «Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)
20.  Ліндґрен А. «Брати Лев’яче серце»
21.  Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові», «Летіть, хрущі» (1-2 за вибором)
22.  Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»
23.  Шмітт Е. Е. «Оскар і Рожева Пані»




 25.05.2020         Тема: Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

Пройди Тест

__________________________________________________________________________________
 18.05.2020   РМ Порівняльна характеристика героїв фантастичних творів

Завдання: Скласти  усну порівняльну характеристику 2-х героїв фантастичних творів,вивчених у 6 класі , записати голосове повідомленні і надіслати учителю до 25.05.

Пам ятка "Як характеризувати літературногогероя"

 Характеристика героя — це оцінка його якостей, виявлення у характері, зовнішності, мові, діях певних зовнішності, мові, діях певних особливостей. 

План характеристики літературного героя:
   Опис предметів побуту, житла, одягу, умов життя, як засіб самовираження героя. 
Сім'я, отримане виховання, історія життя. 
 Рід занять.
 Риси характеру.
 Еволюція особистості в процесі розвитку сюжету. 
Вчинки і мотиви поведінки, в яких герой проявляє себе найбільш яскраво. 
Пряма авторська характеристика.
 Ставлення до героя інших персонажів твору.
 Зіставлення з іншими персонажами або літературним героєм іншого автора.
 Оцінка літературного персонажа його сучасниками. 
Герой як породження своєї епохи і виразник поределенное світогляду. 
 Визначення типового та індивідуального в літературного героя.
 Ваше особисте ставлення до персонажу і такого типу людей в житті. 

1. Треба вести паралельну характеристику, паралельний аналіз, причому спочатку доцільно розглянути загальні риси, властиві героям, а потім протилежне в них. 
2. Порівнювати треба завжди по істотним, а не за другорядними ознаками, а також за ознаками одним і тим же (походження, світогляд, моральні якості одного - моральні якості іншого героя). 3. В одних випадках в порівняльній характеристиці основне місце відводиться подібності, в інших робиться наголос на відмінності . І відповідно в тій чи іншій мірі використовуються прийоми зіставлення і протиставлення.
________________________________________________________________________________
 15.05.2020 Контрольна робота
 ________________________________________________________________________________
08.05.2020  Пройти  Тест

Завдання необхідно виконати до 12 травня 20:00.

Час на проходження: 30 хв.
Кількість спроб: 1 
________________________________________________________________________________

04.05.2020    
Тема: Незвичайність образу Конрада, риси його характеру



    1. Робота з теорії літератури (прочитати і запам'ятати ).

   Повість -  це епічний прозовий твір, у якому розповідається про невелику кількість подій або осіб. За широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття повість посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

    Визначення жанрових ознак повісті:

-          відносна простота сюжету і композиції;

-          певний період, епізод із життя;

-          обмежене коло проблем;

-          докладний аналіз (зображення 1-3 конфліктів);

-          небагато персонажів, подій.

Тема — предмет зображення, люди, відноси­ни, коло подій, яке осмислюється у творі; те, про що оповідає автор.
    Ідея — узагальнююча, центральна думка твору, його сенс; те, що хотів сказати автор. Ідея—думка письменника про зображувані в творі явища, виражена в художніх образах.
    Конфлікт  — гостре зіткнення характерів та обставин, поглядів і принципів життя, покладене в основу дії; закономірно виникаюче протиборство, протиріччя, зіткнення між героями, групами героїв, героєм і суспільством або внутрішня боротьба із самим собою. Розвиток конфлікту дає рух сюжетній дії.
   Проблема — складне питання, поставлене в літературному творі (може одержати відповідь або залишитися невирішеним); той бік життя, який особливо цікавить письменника. Одна і та ж сама тема може слугувати основою для постановки різних проблем. 
  Проблематика — сукупність проблем, пору­шених у творі. (Вони можуть мати доповнюючий характер і підпорядковуватися головній проблемі).





    2. Ознайомитись із таблицею:
Анкета твору
Назва
“Конрад, або Дитина з бляшанки”
Автор
Крістіне Нестлінгер
Рік написання
1975
Жанр
повість
Тема
пригоди штучно створеного хлопчика в реальному світі
Ідея
слухняним бути потрібно вміру
Проблематика
батьки і діти;
роль  сім’ї для дітей і дорослих;
формування характеру дитини у колі родини і в школі;
  стосунки учень – учень, учень – учитель, учень – колектив;
дружба і любов;
моральні цінності – вихованість, повага, щирість тощо;
роль мови у житті людини;
вплив технологізації сучасного суспільства на формування особистості.
Конфлікти твору
світ дітей і світ дорослих;
незвичайна особистість і колектив;
особистість і вплив технологізації сучасного суспільства на неї
Світи, зображені у творі
Світ дітей – Конрад, Кіті Рузіка, Флоріан, Антон, Гіті, Міхі, Анналіза.
Світ дорослих – пані Бартолотті, пан Егон, пан і пані Рузіка, вчителька пані Штайнц, пані директорка, чоловіки з фабричної бригади.
Сюжет
Зав’язка – Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика
Кульмінація– Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика
Розв’язка– Конрад залишається у пані Бартолотті
Система образів
Пані Берті Бартолотті, Пан Егон – аптекар, Конрад, Кіті Рузіка
Головна думка твору
Письменниця гіперболізує ідею чемної, такої любої батькам дитини аж до гротеску. Вона показує, що такий нібито бажаний для батьків «скарб» може бути хіба що результатом технічного винаходу. Конрад знає, що варто, можна і потрібно робити хлопчикові його віку, а його новоспечена мамуся пані Бартолотті – курить і лається, мов швець, усіляко балує його та, схоже, не має жодного уявлення про педагогіку. Проте при всіх її дивацтвах і кумедних рисах, вона справді може дати і дає те, що потрібно кожній дитині: щиру любов.

 3. Робота над образом героя


А. Цитатна характеристика (прочитати):
 -І тепер пані Бартолотті була страшенно злякана. Вона бачила золоті зірки, за ними — синювато-золотаву імлу, за імлою — нижню частину бляшанки, а в бляшанці — верхню частину зморщеного карлика. Бачила його зморщену, як сушене яблуко, голову, зморщені руки, зморщену шию і зморщені груди. Потім побачила й зморщений живіт, бо карлик, що, мабуть, сидів у бляшанці, тепер підвівся на ноги. 
-Перед нею тепер стояв хлопчик, якому можна було дати років сім. У нього була гладенька, ніжна дитяча шкіра здорового, смаглявого кольору, рожеві щоки, блакитні очі, білі зуби й біляві кучері. Він був голенький.
 – Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці з золотим дзвоником. Очі в нього були широко розплющені, рот розтулений, вуха червоні, мов буряк, русяве волосся, що вибилося з-під шапочки, розкуйовджене, а вказівний палець правої руки притиснутий до кінчика носа. Надзвичайно вродлива, мила, беззахисна дитина.
 – Йому, сказав він, завжди тяжко від того, що заборонене. Це в нього закладено.
 – …виявився дуже спритним. Він перший дострибав у мішку до дверей спальні, єдиний доніс у ложці яйце до кухняних дверей і єдиний не розхлюпав ані краплі води з повної склянки, поки доніс її до дверей ванної.
 Ідеальність Конрада:
 – Треба мати співчуття до тварин!
 – Солодощі ввечері, перед сном, дуже-дуже шкідливі 
– Вчуся рахувати, — відповів хлопець. 
— Я ж бо завтра піду до школи. Тому хочу приготуватися як слід.
 – Але ж треба все з’їсти, що покладено на стіл, а особливо те, що покладено на тарілку.
 – Він почав із натяків: мовляв, батьки повинні миритися між собою, так краще для дітей, і якщо батьки сваряться, то здебільшого винні обоє. А ще сказав, що всі люди різні й треба бути поблажливим до своїх ближніх. 
– Крім того, Конрад знав, як треба писати кожне слово. І писав дуже гарно, вмів, читаючи вголос, правильно ставити наголос У реченні, не крутився на місці, ніколи не балакав і не їв на уроках, не жував гумки, дивився тільки на пані Штайнц і уважно слухав її.



Б. Завдання  (письмово в зошиті):
- Чи  Конрад був незвичайною дитиною ? Наведіть факти на
підтвердження своїх слів (заповніть пусті віконця схеми. Якщо не вистачить, можна додати ще віконця)



В. Завдання  (письмово в зошиті ):
 Які  риси Конрада ви б запозичили собі? Чому?

Письмові завдання надіслати учителю до 08.05
___________________________________________________________________
27.04.2020    
Тема:  Крістіне Нестлінгер (1936-2018). 
"Конрад, або Дитина із бляшанки"

 Завдання: 
 1. Ознайомитись із біографією письменниці ➽ Біографія або за підручником (с. 248 - 249), скласти хронологічну таблицю (в зошиті письмово).

2.  Прочитати ➽ Текст або переглянути ➽  Художній фільм

Термін виконання: до 01.05

_____________________________________________________________________
 17.04.2020
Тема: Моральні цінності в повісті А. Ліндгрен "Міо, мій Міо"

Заповни таблиці:
Елементи чарівної казки у повісті «Mio, мій Mio»
Чарівна казка
«Mio, мій Mio»
Незвичне народження героя

Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу

Два світи: світ добра й світ зла

Чудесні помічники героя

Чарівні предмети

Подолання труднощів

Перемога світу добра над світом зла

Кінцівка


 

Реальне та фантастичне у творі
Реальне
Фантастичне





Моральні цінності, проголошені в повісті:
дорослі мають прагнути творити країну Далеку в реальному світі;

 Термін: до 24.04
____________________________________________________________________
13 квітня 2020 р.

Тема: Астрід  Ліндгрен (1907 - 2002)
"Міо, мій Міо"
Астрид Линдгрен (14 ноября 1907 - 28 января 2002) , шведская ...
1. Прочитайте статтю підручника - с.218-220, записати, що таке "художність твору", "повість-казка", "фантастичний роман".

2. Виконайте завдання 1 із рубрики"Творче завдання" (за бажанням).

3. Ознайомтесь із біографією письменниці за  підручником -с. 221-222 .

2. Перегляньте кінофільм  "Міо, мій Міо" (режисер В. Граматиков, 1987р.) ➤Фільм

3. Дайте усні відповіді на питання зі стор. 223

4. Прочитайте рубрику "Краса слова" (стор. 224) і дайте письмову відповідь на питання після неї.

Виконати до 17.04.2020

________________________________________________________________________
08 квітня 2020 р.

Тема: Роберт Шеклі (1928 - 2005)
"Запах думок"

Р.Шекли. Основные даты жизни и творчества

1. Ознайомтесь із біографією письменника за  підручником -с. 203-204 .

2. Прочитайте оповідання "Запах думок" - с. 204-215.

3. Заповніть таблицю зі стор. 216

Виконати до 13.04.2020
_________________________________________________________________

Виконати до 03 квітня

 Рей Дуглас Бредбері (1920–2012)
 «Усмішка»


Рэй Брэдбери фото

 "Улыбайся, не доставляй беде удовольствия"
Р. Бредбері
„Я не пытаюсь предсказать будущее – я пытаюсь его предотвратить.“

Источник: https://ru.citaty.net/tsitaty/652559-rei-bredberi-ia-ne-pytaius-predskazat-budushchee-ia-pytaius-ego-p/
„Я не пытаюсь предсказать будущее – я пытаюсь его предотвратить.“

Источник: https://ru.citaty.net/tsitaty/652559-rei-bredberi-ia-ne-pytaius-predskazat-budushchee-ia-pytaius-ego-p/
„Я не пытаюсь предсказать будущее – я пытаюсь его предотвратить.“

Источник: https://ru.citaty.net/avtory/rei-bredberi/?page=2
„Я не пытаюсь предсказать будущее – я пытаюсь его предотвратить.“

Источник: https://ru.citaty.net/avtory/rei-bredberi/?page=2

1. Ознайомтесь із біографією письменника ➨  Бредбері або за  підручником.

2. Вивчіть і запишіть до зошита терміни "конфлікт", "соціальна фантастика".

3. Згадайте, що вам відомо про Леонардо до Вінчі. Якщо ви нічого не знаєте про цю людину, то вам сюди ➨Історія про Леонардо да Вінчі

4. Прочитайте оповідання "Усмішка".

5. Дайте усні відповіді на питання:
          Коли відбуваються події, описані в творі?
          Знайдіть цитати, в яких описується, як виглядають люди і місто майбутнього?
          Чи подобається вам таке майбутнє?
          Як ви гадаєте, що трапилося на Землі, що спричинило такі зміни у житті людства?
          Чому люди впевнені, що цивілізація не повертається?
          Пригадайте розмову на площі. Розкажіть, якою має бути людина, щоб повернути цивілізацію?
          Чи вірять городяни в існування такої людини?
          Яким було перше враження Тома від картини? Зачитайте.
          Чому Том не міг плюнути на картину?
          Що люди зробили з картиною?  
          Зачитайте, як про це сказано у тексті.
          Якою ви уявляєте картину розправи над витвором мистецтва?
          Що робив Том?
          Як ви думаєте, чи розуміли Тома рідні?
          Чим Том відрізнявся від натовпу людей?
          Чому хлопчикові дісталась саме усмішка Джоконди?
          На яку людину очікують у черзі?
          Хто може стати такою людиною?

6. Дайте письмові відповіді на питання:
 - Розкрийте художні конфлікти оповідання (зовнішній і внутрішній). 
 - Визначте образи-символи, прокоментуйте їх.
- Чому дія оповідання закінчується вранці? Яка роль такого фіналу?
Том врятував клаптик картини Леонардо да Вінчі від знищення. А від чого врятувала Тома «усмішка Мони Лізи»?

7. Напишіть есе за твором "Чи потрібна людям краса?" і надішліть мені на скриньку  e.mantyrova@gmail.com




 










Генрі Лонгфелло (18071882).
Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
 

https://www.youtube.com/watch?v=l4GqxCt9MBo – «Пісня про Гайавату» Люлька миру

https://www.youtube.com/watch?v=9KwleOFKhIc – «Песнь о Гайавате» (на русском полностью)!

https://www.youtube.com/watch?v=Iu0XY1MD4vk – «Люлька миру» (мультфільм)

https://www.youtube.com/watch?v=cBffMb3mQao – біографія Лонгфелло

Пісня про Гайавату (1855)

Ще в студентські роки Лонгфелло почав вивчати історичні праці про життя і культуру індіанців. Цей інтерес він зберігав протягом усього життя. Письменник також зустрічався з представниками різних індіанських племен. 1849 року він познайомився з вождем племені оджибуеїв Ках-ге-га-гах-баухом. Легенди, що Лонгфелло почув від індіанського вождя, були згодом використані в «Пісні про Гайавату». Митець вважав, що звернення до витоків збагатить американську літературу, сприятиме формуванню у читачів почуття історії, національної гордості та єдності.
Крім індіанських джерел, митець спирався на літературні традиції Європи, чому сприяло глибоке знання мов і різних літератур. Він захоплювався збірками ісландського («Едда») і фінського («Калевала») фольклору. Спирався також на античну міфологію (в образі Гайавати можна знайти риси Орфея, Геркулеса, Прометея та ін.), слов’янський фольклор (герої «Пісні про Гайавату» дещо нагадують богатирів із російських билин і казок), європейські сказання («Пісня про Гайавату» створювалася за зразком «Пісні про Роланда», «Пісні про нібелунгів», «Пісні про мого Сіда», де в центрі була легендаризована біографія головного героя) та ін.
Отже, національні джерела і творче засвоєння літературних традицій дали змогу Лонгфелло створити оригінальний твір, який він назвав «поемою великої віри в Америку».
В основу «Пісні про Гайавату» (англ. The Song of Hiawatha) Лонгфелло поклав історичний факт – створення Ліги п’яти ірокезьких племен (приблизно 1570 рік), до якої увійшли різні індіанські племена (онейди, могауки, онондаги, сенеки і кайюги, пізніше до них приєдналися і тускарори). Спочатку Ліга була військовим союзом, але пізніше стала формою колективного правління. Створення Ліги поклало край чварам і внутрішньому розбрату серед племен. Індіанці стали разом розв’язувати свої проблеми, спільно діяти проти зовнішніх ворогів. На думку американських істориків, реальний Гайавата теж брав активну участь в організації Ліги. Його образ, оповитий серпанком легенд, та інші образи, що стали міфічними для індіанців, Лонгфелло увів у свою поему. Автор переніс дію твору в XVII століття, коли на американському континенті з’явилися європейці, тобто почала формуватися нова держава. Письменник свідомо відступив від реальних фактів з метою поетизації образу Америки і утвердження тих моральних і суспільних ідеалів, якими, на його думку, мають керуватися американці в розбудові демократичної держави.
У «Пісні про Гайавату» відтворено давні уявлення північноамериканських індіанців. Для них світ населений духами, героями, древніми божествами. Природа та її сили мають магічний характер. Людина залежить від багатьох надприродних і божественних сил, однак вона знаходить своє місце у складному й розмаїтому світі, здатна перемагати лихі сили.
Поема починається з розповіді про утворення Ліги племен. Це не просто поетизація історичного факту, а зображення процесу творення нового світу на засадах миру і взаєморозуміння.

Гітчі-Маніто

В індіанській міфології ім’я Гітчі-Маніто (англ. Gitche Manito) (в інших перекладах може бути Гітчі-Маніту) означає «Великий Дух», «Владика Життя». Індіанці вірили в те, що він створив світ і править ним. Гітчі-Маніто − це Творець, Батько всіх народів, уособлення добра і мудрості для північноамериканських індіанців. У першому розділі поеми «Пісня про Гайавату» йдеться про реальний факт створення Ліги ірокезьких племен. Автор навмисно надає казкового колориту оповіді, спираючись на індіанські міфи. У такий спосіб він підносить історичну подію, стверджує ідею національного єднання, що в умовах формування американської нації звучала дуже актуально. Гітчі-Маніто як Великий Дух обіцяє послати на землю Пророка, котрий допоможе індіанцям знайти шлях до миру й достатку. Цими словами сповіщається про прихід Гайавати (англ. Hiawatha) − виразника волі Владики Життя і втілення народних ідеалів.
Гітчі-Маніто пропонує індіанцям жити в злагоді між собою, стати друзями й братами. Ця думка цілком відповідала не тільки прагненням північноамериканських індіанців, а й християнським заповідям, що утверджував Лонгфелло в «Пісні про Гайавату». Індіанці, як «діти» одного Великого Духа, Владики Життя, є братами, а брат не може підняти руку на брата, бо це найбільше зло. Ідея братерства поширюється на весь світ: всім людям треба стати братами і припинити війни та ворожнечу.
Особливого значення у цій частині набуває образ Люльки Згоди (англ. The Peace-Pipe). Люлька − традиційний атрибут побуту північноамериканських індіанців. З люлькою вони ніколи не розлучалися, з люлькою йшли на переговори, її берегли і передавали у спадок. Лонгфелло підкреслює міфічне значення Люльки Миру − її зробив і запалив сам Гітчі-Маніто, подавши людям відповідний знак. Люлька − це втілення ідеї єднання і взаєморозуміння для всіх народів.
Словник термінів
Поема – великий твір (як правило, віршований), у якому зображені значні події та яскраві характери персонажів. У поемі органічно поєднуються елементи лірики (вираження внутрішніх переживань, мрій, прагнень) і епосу (зображення зовнішніх подій, фактів).
Характерні ознаки поеми:
  • поєднання зовнішніх подій сюжету із глибокими переживаннями;
  • створення розлогих образів персонажів, які беруть участь у подіях;
  • яскраво виражене авторське начало (автор веде розповідь, дає оцінки та ін.);
  • різноманітні описи (переважно суб’єктивні);
  • специфічні художні засоби (наскрізна дія, монологи та діалоги, напруженість конфліктів тощо).

Робота з текстом
  1. Стисло перекажіть текст першого розділу поеми. Виділіть частини сюжету, назвіть їх.
  2. Для чого скликає Гітчі-Маніто індіанців?
  3. Які племена згадуються у творі?
  4. Опишіть індіанців, що прибули на заклик великого Гітчі-Маніто.
  5. Як називає Гітчі-Маніто індіанців? Поясніть це звертання.
  6. Наведіть аргументи, якими Гітчі-Маніто переконує індіанців жити в згоді.
  7. Чи змінилися індіанці після промови Гітчі-Маніто? Доведіть свою думку текстом. 
  8. Яку ідею втілено в образі Люльки Згоди?

Комментариев нет:

Отправить комментарий